Restauratie project 3E9

Ik ben begin dit jaar via een site waar ik een een groep FS1 had aangemaakt in contact gekomen met iemand die deze FS1 had staan. Ik vroeg of ik een keertje bij hem langs mocht komen om wat foto’s van de bike te maken. Een aantal dagen later vertelde de man je mag langs komen maar je mag de bike ook wel hebben. Ik zei hebben? Ja hebben, want hij had hem destijds ook van iemand gekregen. Wel dat was niet tegen dovemans oren en ik dus met een neef van me die een busje heeft op weg naar Arnhem en de bike ingeladen. Heb de beste man wel een hele lekkere fles gegeven.

Gaande weg het jaar ben ik rustig aan de slag gegaan. Het frame en het blok van de FS1 hebben hetzelfde nummer, er zit zelfs een politie keurmerk op. Het is dus een 3E9 van oorsprong maar met een tank erop van een eerder type b.v. 378.


Via verschillende websites de nodige onderdelen besteld en opgehaald en aan de slag gegaan. Alles verliep soepel, de kennis van de bike was nog goed aanwezig dus sleutelen was geen probleem.

Uiteindelijk stond hij helemaal in elkaar en toen benzine erin. De bike had 16.000 km gedraaid en stond al 15 jaar stil. Wel het was chock 3 trappen op de kick en lopen deed ie!. Geweldig wow, ik voelde me weer effe 16 en geen 53 pfffffffffffffffffff. Ik heb al aardig wat kilometers illegaal gereden super gewoon.

Wel nu moet ik alleen nog de schijfrem op druk krijgen en dan is het afspraak maken bij het RDW. De schijfrem moet wel door iemand laten doen want zelf lukt me dat niet.