Even een kort beschrijving omtrent de yamaha viertakt.

Aangezien ik al lange tijd lid ben van de Yamaha club en elk jaar wel een Yamaha FS1 restaureer, stond ik wel open voor een nieuw project we hadden inmiddels ook voor het laatste bromfiets blad al een artikel gemaakt.

Dus besloten we maar eens de stoute schoenen aan te trekken en een viertakt blok in te bouwen was nog nooit vertoont met uitzondering van de yb viertakt in japan die als nieuw retro model werd uitgebracht .
Een honda vriend van mij. wist te vertellen dat FS1 stond voor four stroke 1 nou dat moesten we dan maar eens gaan bewijzen.

Het blok is van Chinese kopie van een daytona blok voorzien van de nodige Yamaha logo’s en onderdelen. Frame en remnaven van Honda de rest allemaal van Yamaha heel veel onderdelen moesten pas of opnieuw gemaakt worden zo zijn de de zijkappen omgedraait van links naar rechts. Werkelijk alles moet uitgelijnt worden om het tot een goed rijdend geheel te maken. Dat het motorblok iets meer pk levert dan een standard fs1 blok betekent wel dat er dikkere achterbrug, olie koeler, assen, spaken, velgen, banden en vering op moesten. Verder complete programmeerbare 12 volt cdi onsteking passend stikker en spuitwerk maken de brommer af.

Afgelopen jaar heeft zijn hij vuurdoop gehad op de verregende FS1 rit in Delft