Ik ben Harm de Boer uit  Scharsterbrug een klein dorpje in de buurt van Joure midden tussen de friese meren.

Geschiedenis van de FS1

Toen ik 16 werd kreeg ik van mijn ouders een gebruikte maar zeer nette en geheel originele Fs1 model 378 uit ‘74. In de kleur Baya Brown.
Snel uitlaatje erop en tandwielen wat aangepast en hij reed zo 60.

Na ongeveer 3 jaar de brommer verkocht want er moest een auto komen uiteraard. Maar had  steeds  het idee om weer eens een Fs1 te kopen.

Ik kwam een mooie 3E9 bj 79  tegen op marktplaats, het idee werd werkelijkheid.  

Sinds medio 2017 ben ik in het bezit van deze FS1 model 3E9 DX bouwjaar 2009. Hij trok mijn aandacht door de sterwielen en de waterkoeling waar hij mee was uitgerust. De kleurstelling wilde ik terugbrengen in originele rood/witte kleuren, en er een mooi fris geheel van maken.

Na ongeveer een jaar was hij gereed, Tank en kappen opnieuw laten spuiten, nieuwe stickers erop en zoveel mogelijk originele onderdelen gemonteerd.

Mijns inziens is het aardig gelukt, met mooi weer lekker even een rondje toeren.

Hij rijdt super met de gekietelde 3E8 cil, 16mm carb. En ori fs50 uitlaat.

Vorig jaar liep ik toevallig tegen een P’tje aan die geheel uit elkaar lag ergens op zolder nummers matching bouwjaar. “71 de meeste onderdelen waren er ook nog bij. Het frame was al gestraald en stond keurig in de primer tegen de roest.

Een super mooi project om in de winterperiode te doen. De zoektocht naar de resterende parts kon beginnen. 

Ik besloot er een type driftkicker van te maken die in 1971 een seizoen zijn gemaakt en vrij zeldzaam zijjn, een bijzondere verschijning dus gespoten in de inktlak.

Voor de restauratiefoto’s verwijs ik naar de projecten pagina.

De Fs1 is inmiddels gereed voor de RDW  en bij goedkeuring  kan hij de weg op!

Ik ga uit van een mooie zomer met veel kilometers.

Groet Harm