Jurgen ter Huurne (Oprichter)

Vroeger heb ik diverse bromfietsen gehad. De eerste was een Kreidler RM van 1974, deze kocht ik toen ik een jaar of 14 was. Ik had toen een krantenwijk en deze Kreidler stond bij een van de bezorg-adressen in de garage, na enig onderhandelen heb ik deze gekocht. Hier begon de verslaving mee. (Deze Kreidler heb ik nog steeds in mijn bezit!) Al vrij snel daarna kon ik via een buurman een Yamaha FS1 kopen, dit model en de degelijke techniek sprak mij direct aan. Mijn buurman had destijds een hele verzameling onderdelen bewaard uit zijn brommertijd en ik kon daarmee een mooie FS1 opbouwen. Hier heb ik met veel plezier mee gereden:




Na het behalen van mijn rijbewijs heb ik deze brommer in de stalling gezet. Dit was een oude zeecontainer, deze stond bij een vriend van mij op het terrein van zijn vader. Jarenlang heeft deze FS1 daar gestaan tot ik ergens in 2006 plots gebeld werd met het verzoek de bromfiets op te halen. Het terrein werd opgeruimd en de inmiddels rotte container moest weg. De FS1 was flink aangeroest maar het virus sloeg weer toe. Vrij direct had ik plannen om de bromfiets te restaureren. Hierdoor kwam ik in contact met mede-oprichter Henk, vanaf dat moment doen we veelal restauraties en reparaties samen. Als basis heb ik een ander 3E9 frame en bijbehorend blok gekocht om op te bouwen, mijn oude bromfiets was helaas te slecht om opnieuw op te bouwen. Dit was uiteindelijk het resultaat:





In 2009 heeft mede-oprichter Henk een 378 van 1973 gerestaureerd. Dit model sprak mij dusdanig veel aan dat ik ook op zoek ben gegaan naar een 378. Helaas heb ik afscheid moeten nemen van mijn 3E9 om dit project te kunnen bekostigen maar als snel was de aanschaf van een 378 een feit! Deze was nog in originele staat en aardig compleet. De restauratie van deze 378 was een mooie klus. Onder het kopje restauratieprojecten staat een uitgebreide foto reportage. Dit was uiteindelijk het resultaat:



In 2015 na de geboorte van onze jonge zoon Daan heb ik dit model 378 verkocht aan een andere liefhebber en heb ik samen met Henk wederom een 3E9 opgebouwd. Gelukkig hadden we nog een berg onderdelen liggen en hebben we deze opgebouwd:

Het frame en motorblok hebben identieke nummers. De opbouw is niet geheel origineel zoals een 3E9 hoort te zijn maar dat vindt ik bij deze bromfiets het minst belangrijk, het gaat uiteindelijk om het vele rijplezier...