Ik heb in Duitsland een FS1 gekocht van 1976, er waren toen geen papieren bij Het is een type 468. Het is precies een 2F2 op de achterlamp en het framenummer na en een Duitser heeft een langere achterbrug en bredere velgen. De tank, het frame en het chroom zagen er allemaal niet zo netjes uit. Er zat een scheurtje in het zadel, de remmen deden het niet en hij liep niet. Het slecht lopen kwam doordat de tank versmeerd was, het smeer zat vanaf de tank tot in de spoelpoorten. Ik heb alles schoongemaakt en heb met mijn Dremel de poorten schoongemaakt, vergroot en gepolijst.
 
Nu een paar maanden later is het opknapproject zo goed als voltooid. hij loopt goed, de lak is netjes en veel chromen onderdelen zijn vervangen door nieuwe chromen onderdelen. Het frame, de voorpoten, het blok en veel kleine onderdeeltjes heb ik zelf netjes gespoten. De blauwe Metallic lak op de tank is gespoten door Autoschade Montferland. Het lange duitse zadel heb ik zelf ingekort en is niet te onderscheiden van een nederlands zadel. Het blok is uit elkaar geweest en hebben mijn vader en ik alle keerringen, pakkingen en lagers vervangen en zit er een nieuwe zuiger in. Er zit een 257 cilinder die ik zelf nog getuned heb, een 32mm uitlaat en een 13mm carburateur op. Hij loopt nu ongeveer 80 km/h.
 
Hier bij de foto van voor dat ik aan het project begon, een van na het project en een met de xs650 van mijn vader er bij.