Van 1986 tm 1989 Enschede onveilig gemaakt op een FS1, en als ik de plaatjes zo bekijk, zal het toen een 2F2 (schijfrem) zijn geweest. 


De interesse ging destijds meer uit naar de snelheid van de FS1 en hoe het brommer-tijdperk te overleven. Aangezien het budget destijds niet tot in de hemel ging, samen met Hoksbergen Sr. de FS1 met lichte schade gekocht (voor 250 gulden), en samen van de grond af aan opnieuw opgebouwd.

Hoe we dat deden destijds?????? Ik heb werkelijk geen idee meer, je begon gewoon zonder enig naslagwerk of internethulp.

Nu 30 jaar later e.e.a. budgettair stuk beter voor elkaar.

Hypermoderne auto voor de deur, waarbij alleen al het benaderen van de auto met een schroevendraaier, een storing oplevert van vele Euro's, dus daar blijf ik sleutel-technisch maar vanaf.

Nadat een kameraad een brommer klassieker, weliswaar van het "verkeerde" merk  (DKW hummel super de luxe) op de kop had getikt, begon het bij mij ook wel te kriebelen.

Dit resulteerde in de aanschaf van een nagenoeg onverprutste 2F2 zoals te zien op bijgevoegde foto.

Brommer is op het blok na, helemaal uit elkaar geweest, en technisch weer 100%.

Qua uiterlijk heeft de brommer nog wel een aantal kenmerken, welke verklappen dat deze de 40 jaar inmiddels is gepasseerd, hier ga ik ook niet veel verandering in brengen.

Bernard