Restauratie project FS1 P

Wederom een Fs1 in de restauratie, dit maal en ouder model te weten de zg “Driftkicker”model 1971 , dit type is slechts een seizoen gemaakt voor zover ik weet.

Ik kocht hem in onderdelen het frame was al gestraald en in de primer, het blok was er zeer slecht aan toe. De versnellingsbak versleten en de lagers incl. de bronzen bussen. De carters even laten stralen en een donor-versnelingsbakje erin, lagers, keerringen ed vernieuwd. Weer een knap stukje werk van Henk Habing.

De framedelen laten spuiten in de inktlak in een bijzonder mooie kleur vind ik zelf, het zit eigenlijk een beetje tussen de mandarin orange en de candy orange in, maar zeer apart vooral in de zon is hij prachtig. 

Het opbouwen kan beginnen, geheel voorzien van originele onderdelen al dan niet gebruikt en/of opnieuw verchroomd en verzinkt.  Velgen nieuwe Araya’s met verchroomde spaken , de naven zijn gestraald en verdicht voor een duurzame matte glans. Ik vond tevens nog een OT buddy met een harde onderplaat, schuim en dekje moesten vernieuwd maar dat is te doen.

Het blok er weer onder gehangen met daarin een 12v electronische ontsteking met origineel vliegwiel. Het achterspatbordje is een originele met daarin de M.6 gaatjes zoals het hoort een gaaf exemplaar waar vind je ze nog?! Soms heb je nog een gelukje.

Alle chroomwerk opnieuw laten doen incl het stuur met een dikke spijl. Setup is een ori cillinder licht gekieteld , 16mm carb en snelle schijf, erg benieuwd hoe hij zal lopen. Tevens komt er nog een originele hoge pijp onder welke nog bij de verchromer ligt in GB.

Al met al weer een mooie winterklus geweest.